Fotoregn med får från Österöö fårfarm.



När vi var på västkusten så tog mammi oss till Österöö fårfarm för en fika. Och
såklart klappa på de fina fåren.




När man skulle beställa fika fick man nedpackat allt i egen liten fikakorg som vi fick ta med oss.


Det fanns en hel del mysiga platser att slå sig ned på. Vi satte oss nära den ormbunksindränkta lilla
ån som porlade förbi. HAHA (jag gillar när jag snickrar ihop en massa hemmagjorda ord) Det vet jag att min texkommunkations-lärare gjorde också och gav mig ett MVG i text C. goosh!


Hej!



Vår fulproppade och goda fikakorg. Notera att lilla fårfarmen hade en liten blå mugg med får på där det stod Österöö-fårfarm. Så fab!



De glada glasögonen.



Mysig lantlig toatett hade de där med musik.



Snygga tvättställ. Skulle inte sitta fel att ha hemma.



Efter den goda fikastunden så hälsde vi på lilla lammet och sötiskalven.



Dock var de inte ubersociala då de bara käkade hela tiden. Men vi var glada ändå. de var så mjuuka.



Och så var de ju supersmå. Kolla eriks stora hand.



Fårmöte.



Käka lite mera. Sen så köpte vi med oss lite lammkött, uuhu en
liten tår jag fällde inombords där. Vi kommer såklart tillbaka och kanske åker på den där fårsafarin vi missade.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Gud vilka härliga bilder! :)

2011-08-14 @ 07:55:06
URL: http://jessiklein.blogg.se/
Postat av: Carro

Åhåå vad mysigt och fint där var!

Och verkligen mysigt att man fick all fika i en korg!

2011-08-14 @ 12:33:48
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0