Erik & Madde provar Linas matkasse - Maträtt ett


Ikväll provade vi på att göra en första rätt på receptlistan. Det som erik valde var Röd currygryta med skinka, sötpotatis och minimajs med ris. Och det var han som stod för själva lagandet, efter som han är den mesta kockiga av oss i hushållet.
Jag stod för att riva den färska ingerfäran och ta lite bilder. Tycker jag ändå gjorde en viktig insatts i själva processen.  Erik tyckte att det var väldigt lätt att laga. Vi hade lite nya ingredienser som färsk röd curry, färsk ingefära, sötpoatis. Dessa råvaror är ovanliga eller rent utsagt extremt sällsynta i vårt förråd




Porslin Nature från LOB


Betyg: Maten var supergod och gick hyffsat snabbt. Kan dock bli lite knivigt om man ensam lagar allt. Mkt som skulle skalas och fixas. Det stora pluset med rätten var de färska råvarorna som var i grytan. Adjöss säger jag till den där frysta påsen med wokade grönsaker. Smakar ju typ vatten. Det lilla lilla minuset är ju bara för min del och det var att det smakade lite för lite kokosmjölk. Men jag är ju en Lover av denna råvara :) Dessutom blev det 2 matlådor över till mej. Så toppensart på den nya kassen.






Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Såg din blogg på Linas...sida. Jag har inlägget under ditt och vi har fått hem matkassen nu sen sept. Jätte god mat, hoppas ni gillar den!!



Fin sida du har och vilka fina foton du tar, jätte imponerad! Vi kanske ses?



Kram Helena

2011-01-19 @ 13:54:35
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: Carro

åå lät som om det blev lyckat du! Härligt!!

2011-01-19 @ 18:24:52
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0