Erik & Madde provar Linas matkasse - Maträtt 3



Då har vi averkat den tredje rätten ur kassen. Den andra blev ej bilddokumenterad p.g.a
hunger. Det var iaf äggnudlar och räkor i het kokosmjölk.
- Denna rätt heter Köttfärsfyllda tomater med morotsruffs.



Här görs lite dressing till salladen på olivolja, vinäger, senap och lite kryddor.
Då får man använding för den allra minsta margarethe-skålen i samlingen. :)



Gröpa ur bifftomater och blanda köttet med färsen. Sedan tryck i färsen i den urgröpta
tomaten. Sedan klickar man i en regäl klick med philadelphia på färsen och sedan lägga på locket på tomaten,
In i ugnen i tio min, servera med pasta & sallad.



Såklart så gick tomaten sönder när jag skulle plocka upp den och bygga en snygg tallrik.
Porslin: Sunborn, Rörstrand.

Betyg:
Tog lite tid att pyssla ihop det här. Det var en hel del morätter som skulle skalas.
Helt klart en festligt måltid för en lördagskväll. Kul



Kommentarer
Postat av: Carro

Det där verkar supergott! Älskar varma tomater!

2011-01-23 @ 21:37:18
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Erik

åh vad fina bilder du tog! Jag kan ju tillägga att det smakade fantastiskt. Bästa Madde-tillverkade maten på länge =)

Först såg jag inte att det var den minsta margarethe-skålen, men om man tänker på att du har matskedsmåttet och att du har väldigt söta och små händer, då så..

2011-01-23 @ 22:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0