Day 4 - Letterbox

När jag var liten älskade jag att skriva brev. Det bästa jag visste var när jag hörde ljudet av när postbilen hade smällt igen vår låda och jag fick springa ut och hämta dagens skörd. Den lyckan man kände när man öppnade lådan och såg en hel hög med färgglada kuvert vart helt underbar...

Jag var en hejare på att skriva, ett tag hade jag upp emot 10 brevkompisar åt gången i vårt avlånga land, och t.o.m en i london. Åh det var så kul att skriva med olika färger, välja brevpapper. Hundar eller med blommor på. Sätta fast några klistermärken och skicka med godis eller snyggakillar-bilder.
På kuvertet kluddade man alltid nårga extra ord, som "Varning lååångt brev" eller "Du är snäll". HAHA ^^,

Idag har jag sparat några kort, brev, minnestexter och fotografier i första hjälpen lådan. När jag någon dag känner mig extra ensam eller nere så är det bara att ta fram första hjälpen-kitet och kika på minnen och bara le.


Hihhi spännande. det är så kul när man glömmt en massa saker och får återuppleva gammla minnen.


När jag åker hem till mamma nästa gång ska jag gå igenom mina stora kassar med brev. Klart jag har sparat varendaste ett. <3


Kommentarer
Postat av: Annelie

Sötonge!

2012-03-10 @ 15:05:58
URL: http://liteannelie.blogg.se/
Postat av: Fotograf Madeleine Ekberg =)

Hjärta

2012-03-11 @ 10:49:53
URL: http://madeleinesofieekberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0