Im in plastic love



Åh jag gick och impulsköpte mig en liten leksakskamera häromdagen. Jag har länge funderat på vilken liten pocketkamera jag ska ha. Mobilen har väl varit det närmaste i detta tillfälle. Men för att göra livet lite roligare så tänkte jag köpa en med filmrulle i. En liten plastförälskelse som helt verkar har berövat mina tankar om en långsam, lång och outhärdlig framkallning. Tillbaka till det analoga vill jag vara. Det där oskarpa, charmiga och lite halvdanna exponeringarna.
Jag minns när man kanske lyckades få ur negativrullen från kameran hel. Eller när man doppade ner arken i badet och så upperbarande sig en bild. Helt ovantes om hur den skulle bli. Det ska bli så kul att exprimentera med färger, dubbelexponeringar, helbilder och halvbilder. (ränkar dock inte med att få ut några bilder på första rullen, men det är ju själva processen som är äverntyret och tillfredställelsen i det hela) Då kanske man än en gång kanske kan investera i ett lite mörkerlabb? Nu gäller det bara att prioritera tiden.
Nu är det dags att köpa film!


Kommentarer
Postat av: Carro

Ååå så roligt! Och så hiiimla fin den var!

2011-09-29 @ 20:46:37
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Annelie

Finis :)

2011-09-29 @ 22:00:50
Postat av: Madeleine

du kan vaaa

2011-09-29 @ 23:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0