Årets första golfrunda

Vi var ju som sagt hemma i kinna igår och kollade på Kinnaborg Open som spelades på vår golfbana. Där alla de bästa svenska spelarna kommer och spelar hemma i lilla kinna. Åh jaa det var riktigt kul att titta på. Jag var funktionär och rapporterade in resultat till klubbhuset. Ritkgt duktiga de där killarna var. Man står ju å skrattar när de slår sig ända fram på green på första slaget eller lägger 30cm från pinn när de spelar in från 150m. Crazy. 

Jag har ju spelat i en herrans massa år, så har ju en del med mig. Är riktigt sugen på att börja spela igen, har varit det ett tag nu. Svårt när man bor i sthlm. Men idag var jag ute och tränade och gick min första 18-hålsrunda på flera år. Åh hundan vad bra det gick också. Gick på mitt hcp som jag slutade på för 4 år sedan. Utannågon träning alls. Skönt att formen inte gått ur. Visst var det knaggligt med putar och inspel. Drog en hel del till höger. Jösses. Men om jag får träna upp mig så kommer jag bli livsfarlig. :)
Nu ska jag sova och imorrn åker jag hem till kära sthlm igen.

 

På banan igen.

Är hemma och tränarpå chipar. Katterna är med hela tiden å leker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0