Into the church

Eftermiddagen har tillbringats i en galet vacker kyrka. Det är inte vilken kyrka som helst, utan Engelbrekt kyrkan. Denn pampiga skapelse finner man i lärkstaden på ett berg. Upphöjd ovanför husen och bilarna. E skulle spela på vigsel där. och jag var med och var praktikant.


Den fina kyrkan, som jag konstigt nog inte fick med hela på bild. Den var huges!

 



Svårt att se på den här bilden hur stor det var här inne. Men när jag såg små människor där nere så räknade jag på ett ungefär och såg att det var ungefär 40meter i tak. (Nu när jag är inne på svenskakyrkan å kollar så står det att den 32 meter i tak, inte illa pinkat räknat från läktaren. E berättade också att den är högsta kyrkan invändigt i Skandinavien. wow! + att det står på ett berg. Nu är ju vi nära jesus!!


Orgelklaviaturen och bröllopsmarschen.



Orgeln är galet stor och fick inte plats på bild hur jag än vände å vred. Man sitter bakom första pipraden där ljuset syns och spelar.




Utgångsmusiken var super mario. Hur bra som helst! & söt var lika bra som vanligt och brudparet lika så.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Fiina bilder! Och ja väggen m växter blir nog utmärkt som bakgrund:)

2009-10-11 @ 10:50:25
Postat av: ann-marie

otroligt pampig orgel häftigt stor kyrka e måste väl försvinna bakom den. fina bilder för övrigt

2009-10-11 @ 12:56:11
URL: http://madeleinesofieekberg.blogg.se/
Postat av: Lennart johansson

Hej Morbror Lennart här! Villken fotograf vi har fått släkten Ricktigt hätiga bider

2009-10-11 @ 15:51:03
Postat av: madde

tack så mycket :D:D

2009-10-11 @ 18:32:45
URL: http://madeleinesofieekberg.blogg.se/
Postat av: annelie

du är så duktig darling.. haha skulle du och jag gifta oss skulle vi lätt haft super mario som utgångsmusik :)<3

2009-10-12 @ 14:25:08
Postat av: Madeleine

HAHAHAH jaaah lätt att vi skulle ha den. =)

2009-10-12 @ 14:41:45
URL: http://madeleinesofieekberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0